maandag 28 mei 2018

Nona Sweater

Een korte inspectie tussen mijn patronen bracht me bij de Nona Sweater. Een tijdje geleden had ik hem ergens gezien met een ruffle in plaats enkel een 'klein' paspel detail. Uit de restjeszak heb ik nog een stukje blauw op kunnen vissen wat volgens mij man (en de rest bij nader in zien) prima kleurde. Op de achterkant als klein detail nog een stik in dat zelfde blauw gezet.

De boorden heb ik dit keer wel eens met echte boordstof gedaan en tot nog toe kan ik niet zeggen wat nu mijn voorkeur heeft: boordstof of gewoon de stof zelf.

De Nona Sweater is een heel simpel patroon. In vergelijking tot de kaptrui van stof voor durf het zelvers heeft ze iets afgerondere schouders en is iets wijder van model. En natuurlijk heeft dit patroon dan geen capuchon zoals je ziet.

Ik weet het: mijn naaisels passen totaal niet bij het heerlijke weer van deze dagen... Maar we zijn nog steeds aan het klussen en die roze lap die voor de dochter besteld was wilde ik toch graag zo ver mogelijk opmaken... Kwestie van het willen inkrimpen van de stoffen voorraad... wat slecht lukt. Na ja, het gaat eigenlijk niet hard genoeg naar mijn zin. Misschien een kwestie van prioriteiten; ach, het klussen is ook leuk!

Patroon: Nona Sweater, LMV Editie 1, jan-feb 2018
Stof: (Winter-)Jogging roze 11, fijne boordstof pink 11, driessenstoffen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt dat je kwam kijken op mijn blog. Laat je reactie maar horen.